torsdag 26 april 2012

Mysig Morgon

Hallon och Blåbärs scones ala me..
Heii alla glada, i går fyllde jag år, jag och familjen hade en mysig dag med bus och bak och mycket fik..<3..Tack alla för gratulationerna, och de fina presenterna jag fått..<3..ni e underbara.. i morse satte jag och
lilla Livet i gång och bakade en sats med hallon och blåbärs scones. Så gott alldeles ljumna med smör som smält, Liv var jätte nöjd.<3. I kväll kommer barnens älsklings mormor och är barnvakt, medans jag åker på egentid för lite jobb..<3 .Plaskiga kramar Therese



Och här kommer Livs recept på morgon scones.<3



8 dl Vetemjöl

2 tsk Bakpulver

1 tsk salt

2 dl Filmjölk el.Yuogurt

1 Ägg

2 msk Honung

5o g Smör

2 dl frysta Hallon och Blåbär

Blir ca. 8 st


blanda till en deg och skjuts in i ugnen på 200 grader i ca.15 min..feerdii..

strö gärna lite florsocker på toppen  innan de ska avnjutas..<3. smaka gott Kram Liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar